As salam uols,
Punya la bz cik mpk minggu ni..sampai besday laki sendiri pun hampir2 lupa..mak aiii..balik keje petang td, rs mcm xsedap hati..rs ada sumthing xkena...tgk date kat jam..alamak..26hb...esok besday my muchuk...alamak...xbeli apa2 ni..xde plan apa2 nih..haaa..sudahhh..tahun lepas..ms besday cik mpk..dia wat suprise bg bunga n coklat...1st time in my life...his become romantic uols..owh..besday dia sebelum2 ni..cik mpk akan wat suprise..a slice of cake..bila tiba pukul 12.00am 27 september.
Ini sbb kebizian yg melampau skrg ni..sampai besday laki sendiri pun dh lupa..landung xigt uols...mcm mn nni uols...esok dia keje petang..nk g celebrate belah pg..cik mpk keje...ujung minngu ni la g celebrate..cik mpk igt nk belanja hubby makan...ps tu nk beli present kat dia...agak2 uols..apa present yg cik mpk patut bg kat dia...ni sejarah hadiah hari jd yg cik mpk bg kat my muchukk..
2006 : baju (masa ni tgh study, xde duit nk beli hadiah mahal2)
2007 : wallet & pen (ms ni pun ugh study gap..tp beli yg murah2 je)
2008 : cik mpk lupa bg dia apa...hahaha...
2009 : belanja mkn je..
2010 : motor yamaha FZi..
2011 : h/p blackberry bold
2012 :??????
boleh cadangkan x uols....
nuffnang adv
Showing posts with label MyLoveMySoul. Show all posts
Showing posts with label MyLoveMySoul. Show all posts
Wednesday, September 26, 2012
Friday, January 28, 2011
::~ last day before mid term break ~::
as salam eberobodi,
hari cik mpk sgt la bz..pagi2 dah ada class from 9.00 am...sesampai je kat opis...ada student nk jumpa...she is my class rep for IMR 451 class...budak ni sagt la pasif dlm class..mula2 cik mpk tgk dia...cik mpk dh tau dh budak ni camno (alamak..macam ahli nujum la plak), so cik mpk nk tlong dia...cik mpk lantik dia sbg class rep supaya bila dia ada tanggungjawab..dia akan berubah..tp yg sedihnya...pg2 dia dtg jumpa cik mpk, dgn muka sedihnya..dia bgtau nk letak jawatan...agak terkejut la jgk...cik mpk tanya naper..so dia bgtau..ada student dlm kelas dia tu xleh nk bekerjasama dgn dia..especially her assistant,..skrg ni budk tu dh overshadow class rep.sebabnya class rep akan bertanggungjawab dalam menjalankan satu projek utk kelas IMR 453 (Bukan kelas cik mpk) so, projek tu agak berat la. jd dia xleh nk jlnkan tangungjawab tu..hahah..klakar pun ada...so cik mpk xnak dia letk jawatan..cik mpk cadangkan kat dia..utk kelas IMR 453 tu bg org lain jd class rep..mcm2 budak sekarang ni..itu cerita pagi shja...dh panjang berjela2.
then, cik mpk jlnkan kerja cik mpk mcm biasa..mengajar dan sebagainya...tghari lepas solat jumaat cik mpk keluar g shah alam...sbb nk ambik creadit card. sbnrnya cik mpk pun xtau apakah patut cik mpk ad creadit card ni...tp xper la..utk contigency...(sebenarnya...cik mpk xtau pun nk guna Ccard ni..hahaha)
hari cik mpk sgt la bz..pagi2 dah ada class from 9.00 am...sesampai je kat opis...ada student nk jumpa...she is my class rep for IMR 451 class...budak ni sagt la pasif dlm class..mula2 cik mpk tgk dia...cik mpk dh tau dh budak ni camno (alamak..macam ahli nujum la plak), so cik mpk nk tlong dia...cik mpk lantik dia sbg class rep supaya bila dia ada tanggungjawab..dia akan berubah..tp yg sedihnya...pg2 dia dtg jumpa cik mpk, dgn muka sedihnya..dia bgtau nk letak jawatan...agak terkejut la jgk...cik mpk tanya naper..so dia bgtau..ada student dlm kelas dia tu xleh nk bekerjasama dgn dia..especially her assistant,..skrg ni budk tu dh overshadow class rep.sebabnya class rep akan bertanggungjawab dalam menjalankan satu projek utk kelas IMR 453 (Bukan kelas cik mpk) so, projek tu agak berat la. jd dia xleh nk jlnkan tangungjawab tu..hahah..klakar pun ada...so cik mpk xnak dia letk jawatan..cik mpk cadangkan kat dia..utk kelas IMR 453 tu bg org lain jd class rep..mcm2 budak sekarang ni..itu cerita pagi shja...dh panjang berjela2.
then, cik mpk jlnkan kerja cik mpk mcm biasa..mengajar dan sebagainya...tghari lepas solat jumaat cik mpk keluar g shah alam...sbb nk ambik creadit card. sbnrnya cik mpk pun xtau apakah patut cik mpk ad creadit card ni...tp xper la..utk contigency...(sebenarnya...cik mpk xtau pun nk guna Ccard ni..hahaha)
lebih kurang cam ni la rupanya..
yang paling best, utk dinner...cik mpk n mr.hubby teringin nk maknn burger prosperity mc d...lepas tgk iklan kt tb..hahaha..so, kitoorg apa lagi..dengan tenang itik berenang ambik kunci kete...n cik mpk ambik duit n tudung trus kuar g bli...haha...igt nk mc delivery je..tp mr hubby ni suka drive...n cik mpk suka duk kt tepi driver...apa lagi..melompat la kami ke dalam kereta tersebuttt.....
dan hasilnya..
Wednesday, January 26, 2011
jom sihat di FRIM, Kepong
haaa....
thun ni dimulakann dengan aktiviti sihat cik mpk ngan mr. hubby...iaitu canopy walk kat FRIM...tempat nya mmg sgt la best..nyaman,,,segan n bersih..skali naik mmg peluh thap gaban...ni cik mpk sertakan gmabr2 untuk tattapan bersama
hehehe..best sgt..kami berazam..utk akan melakukan aktiviti mcam ni sampai bila2...doakan kami k...
thun ni dimulakann dengan aktiviti sihat cik mpk ngan mr. hubby...iaitu canopy walk kat FRIM...tempat nya mmg sgt la best..nyaman,,,segan n bersih..skali naik mmg peluh thap gaban...ni cik mpk sertakan gmabr2 untuk tattapan bersama
hehehe..best sgt..kami berazam..utk akan melakukan aktiviti mcam ni sampai bila2...doakan kami k...
Friday, September 24, 2010
Selamat Hari Raya AidilFitri...Maaf Zahir dan Batin...continueee
kemudian bermula la citer hari raya kami..
raya pertama xde byk sgt axtiviti..cam biasa lepas smbyang raya..makan dulu..seperti thun sebelumnya.mie cik mpk wat nasi dagang..perghh..menjilot kaki la..then sebelum pegi kubur arwah abah cik mpk..singgah umh saudara..sebb dia dh bising..sejak cik mpk kawen ni..xpernah bwk en.hcm ni dtg umh dia..so raya ni .tercapai la hasrat dia..kuikuikui..lepas tu. cik mpk pegi kubur.,.then singgah seketika di umh mertua cik mpk..sbb umh kami xjauh pun..lebih kuran 10 hingga 15 minit je perjalan..kemudian selebihnya..kkami just duk umh..tunggu saudara dtang.
hari raya ke2
pagi2 lagi en.mhcm telah merajinkan diri utk membasuh kete..cik mpk tgk je..xminat main air..hahhah.biasanya kalau dia basuh..cik mpk yg akan vacum plak..apa yg pentng..kerjasama..hahha.the tghari tu..kitaorg ada jemputan kenduri kawen..raya ke2 dah start ada kenduri skrg ni..huhu..dah xleh g umh terbuka kwn.haha..
raya pertama xde byk sgt axtiviti..cam biasa lepas smbyang raya..makan dulu..seperti thun sebelumnya.mie cik mpk wat nasi dagang..perghh..menjilot kaki la..then sebelum pegi kubur arwah abah cik mpk..singgah umh saudara..sebb dia dh bising..sejak cik mpk kawen ni..xpernah bwk en.hcm ni dtg umh dia..so raya ni .tercapai la hasrat dia..kuikuikui..lepas tu. cik mpk pegi kubur.,.then singgah seketika di umh mertua cik mpk..sbb umh kami xjauh pun..lebih kuran 10 hingga 15 minit je perjalan..kemudian selebihnya..kkami just duk umh..tunggu saudara dtang.
hari raya ke2
pagi2 lagi en.mhcm telah merajinkan diri utk membasuh kete..cik mpk tgk je..xminat main air..hahhah.biasanya kalau dia basuh..cik mpk yg akan vacum plak..apa yg pentng..kerjasama..hahha.the tghari tu..kitaorg ada jemputan kenduri kawen..raya ke2 dah start ada kenduri skrg ni..huhu..dah xleh g umh terbuka kwn.haha..
hari ni kitaorg pakai theme purple putih...
en.mhcm pun pkai kemeja purple putih..i loikee...
hari ke 3 plak..giliran cik mpk beraya kat umah en.hcm plak..hari gak..en.hcm, ada reunion budak skolah dia...hari plak kitaorg punya theme adalah hitam kehijauan gitu..haha...
alamak..xnampak baju cik mpk plak...
cik mpk tiada dlm gmbr..sbb cik mpk cleaner je kt skolah ni..hahah..ni sek yg agak tersohor di daerah kami..tersohor dengan apa..haaa..lu pk la sdiri
raya ke-4
hari ni plak..spupu belah arwah abah cik mpk bertunang..kat kota bharu..pasanganya plak org perak..manager KFC..mmg best la,,dpt mkn KFC selalu,,huhu
pakai kaften,.,,tp nmpk senteng sbb inner kat dalam tu senteng,,but i still look gorjazz,,,huhu.kami mengalahkan org bertunang plak...
raya ke-5
hari ni, cik mpk rehat je kat umh..mlmnya plak..adik cik mpk..blanja kitaorg mkn pizza kat kbmall..uhuhu..sempena gaji pertama dia..dia baru dpt keje...tq my youngest sista
cik mpk wif lovely mother (mie)
hari raya ke6 dan ke 7, cik mpk just berehat kat umh je..sambil berjalan2 sedikit..khahaha..
hari raya ke8
hari ni yang paling best skali..cik mpk n family pegi oversea..iaitu "mundok". mundok ni adalah tempat membeli-belah di selatan thailand.sempadan kita.so perkara wajib yg cik mpk akan beli kat sini adalah kordial sirap salak..mmg best..blikan brg2 keprluan seperti softlan,mandian dan beberapa kelengkapan yg lain..tempat ni lebih kurang cam rantau panjang la, tp brg2 dia lgi murah..jhuhu..aktiviti wajibnya adalah maka mee celup kat sini..mmg heavennn giler..
dlm kedai ni..dipenuhi oleh fmily cik mpk je,..hahha..
muka kkeletihan setelah penat berjalan dlm hangatnya matahari..
sekian sahaja bingkisan cik mpk utuk sambutan hari raya pd tahun 2010...
Selamat Hari Raya AidilFitri...Maaf Zahir dan Batin...
Salam semua...lama dh cik mpk xberblog ni..nak wat camno...kebizian melampaui batasan..huhu..sempena bulan baik dan hari baik ni.. cik mpk ingin memohon seribu kemaafan,,dari hujung ambut ke ujung kipala..wah.mcam wat ucapan raya plak..k lah. sempena cik mpk mempunyai henpon yg baru..bley la share kat dlm blog ni...gmbr ni dirakamkan sepanjang hari raya thun 2010...enjoy..
kita bermula dengan perjalanan balik ke kg halaman ku yg terindah..perjalanan memakan masa selama lebih kurang 8 jam je..alhamdulillah...xjem sgt..cuma trafik bergerak perlahan je
kita bermula dengan perjalanan balik ke kg halaman ku yg terindah..perjalanan memakan masa selama lebih kurang 8 jam je..alhamdulillah...xjem sgt..cuma trafik bergerak perlahan je
hubby cik mpk (en.mhcm) memandu dengan penuh berhemahnya...opss..gambar gelap ckit..sbb tuannya pun gelap gaks...
Friday, August 20, 2010
Seme dah settle...
clap..clap...clap...dulu..sbb cik mpk dh berjaya wak hubby cik mpk terkezut ngan besday suprise dia hari tu...punyalah ssh nk plan suprise ni kat dia...lebih kurang dlam 2 bulan lebik cik mpk duk plan nga adik n boypren adik cim mpk...akhirnya..plan lain..jadinya lain..tp xper lah..janji objective utama tercapai..
skrg ni hubby cik mpk punya main seronok lagi nga motor bru dio (pak cik monang motor la katakan). bgun pagi2 tgk motor dia dulu..tkut kesejukan kn embun...hahhaa...
tp alhamdullillah...cik mpk dh tunaikan hasrat dia nk motor tu..dan terima kasih kepada Allah S.W.T kerana beri cik mpk rejeki yg melimpah ruah...terima kasih Allah...
skrg ni hubby cik mpk punya main seronok lagi nga motor bru dio (pak cik monang motor la katakan). bgun pagi2 tgk motor dia dulu..tkut kesejukan kn embun...hahhaa...
tp alhamdullillah...cik mpk dh tunaikan hasrat dia nk motor tu..dan terima kasih kepada Allah S.W.T kerana beri cik mpk rejeki yg melimpah ruah...terima kasih Allah...
Tuesday, August 17, 2010
Penat Vs excited
salam uols...
Hari hubby Cik mpk xgi keje...dpt mc..2 hari plak tu..bestnyer dia dpat cuti lama..cik mpk ni xleh nk apply cuti slagi student xcuti.fuhh..hari ni cik mpk penat sgt..sbb badan lemah,,baru balik dr kg halaman yg memakan masa selama 7 jam perjalanan..tp cik mpk xla sampai demam n dapat mc mcm cik hubby,,,huhu..
hari keje..pagi dah g clinic atar cik hubby then masuk opis trus pegi menjalankan kerja hakiki cik mpk...cakp2 sampai kul 1..keje tu abes..n punya la letih sampai muka cik mpk xleh blah dahh...
tp cik mpk nk cietr yg hal lg satu ni... beberapa bulan kebelakangan ini. cik mpk plan nk beli n hadiah motor kat cik hubby mpk..sbb mpk kesian tgk dia..dh la travel nk g kerje jauh..then motor asyik rosak jer,..then cik mpk decide nk wak suprise present kat dia utk besday dia kali ni..nk buat lg suprise cik mpk kasik awal dari date besday dia..huhu..so panjang nyer citer cik mpk ni..nk di pendekan..hari ni dapat la motor tu..cik mpk bli motor yg besar la cc dia..(padan padan ngan cc cik hubby mpk) yamaha FZ jenama dia..no plat pun cik mpk bli jugak tau..sbb nk sama ngan no plat kete cik mpk skrg..huruf depan ke lain ..kalau kete cik mpk D*N 306 & newMotor cik hubby D*S 306..wahhh kelas gitu...mcm ni la lebih kureng ghupe motor hubby cik mpk
utk menyemprise kan lagi plan cik mpk ni..cik mpk dh mintak tolong adik n boyprend adik mpk utk menjayakan nya..camno plan mpk...tu nanti mpk citer yerr...huhu,,hope plan nyer bejaya la
Hari hubby Cik mpk xgi keje...dpt mc..2 hari plak tu..bestnyer dia dpat cuti lama..cik mpk ni xleh nk apply cuti slagi student xcuti.fuhh..hari ni cik mpk penat sgt..sbb badan lemah,,baru balik dr kg halaman yg memakan masa selama 7 jam perjalanan..tp cik mpk xla sampai demam n dapat mc mcm cik hubby,,,huhu..
hari keje..pagi dah g clinic atar cik hubby then masuk opis trus pegi menjalankan kerja hakiki cik mpk...cakp2 sampai kul 1..keje tu abes..n punya la letih sampai muka cik mpk xleh blah dahh...
![]() |
| lebih kureng cam nikeadaan muka cik mpk ketika ini...hahah..bhughuk nyerrr..tp xla sampai terkkeluar lidah tu. |
![]() |
| warna pun sama cam ni.hehe |
utk menyemprise kan lagi plan cik mpk ni..cik mpk dh mintak tolong adik n boyprend adik mpk utk menjayakan nya..camno plan mpk...tu nanti mpk citer yerr...huhu,,hope plan nyer bejaya la
Subscribe to:
Posts (Atom)
























