nuffnang adv

Tuesday, August 7, 2012

::~Ramadhan Day 16 : Nonde a.k.a kueh kekoh chaa a.k.a Buah Melaka~::

As Salam Uols...

For the 1st time cik mpk masak utk bulan ramadhan ni..hahahhaa..masak simple2 je..cik mpk wat sup ayam..utk dimakan bersama2 dgn roti...no no no rice..oleh kerana nona tido kat umh cik mpk utk wat cookies...so kiitaorg plan nk masak kuey kegemaran adik cik mpk ni...org klantan panggil dia kuey NONDE  ataupun kuey KEKOH CHAA...ataupun bahasa pasarnya adalah Kuih Buah Melaka...huhuu...

Gamat umh cik mpk..sbb hubby n adik ipar cik mpk pun nk  tolong jgk masak kueh tu....so enjoy the piccas k..
nona kn jadi QC...sbb takut diorang wat bentuk yg macam2

steady la hubby...

nijey pun ada kurangnya..hahhahaa

salah satu bentuk yg diorng wat...siap ada kaki lgi..ahahaha


ini lah hasilnya kuih we ols...kelapa parut xhenggat donia tuuu..hahaha

~cik mpk~

::~Ramadhan Day 15: Shoping...shopping...shoppping~::

As salam uols,

Uols seme dh beli ke baju selamat hari raya...hahahahah...sabtu hari tu..adalah hari shopping sedonia..sbb dh xde masa dh nk sopim...nati cik mpk akn sibuk utk menyiapkan order biskut raya cik mpk..byk lg xsiap ni..hahha... So, Cik mpk n hubby plan nk g KL la kan..sbb kitaorg nk g kat Plaza GM nk beli Perfume utk hubby...sbb dia nk jadi saudagar minyak wangi la plak...hahah..skali..lepas ke tol jalan duta..trafik dh mula slow...igt nk masuk KL ikut jln Parlimen..skali kete dh bersumbat2..hubby pusing ikut jln kuching plak..herm...hampeh...kete dh mcm siput b*b* dh...mmg xbrani nk masuk KL...so kitaorg pusing balik...g OU je senang..hahaha

Smpai kat OU...cik mpk survey2 baju kemeja utk hubby dpt la shelai baju kemeja petak2 warna kelabu...tgh duk pilih2 baju utk cik mpk jumpa plak ngan myLuvelyLittleZara  yg tgh sopim raya gak...makin tomey2 dh Zara...dh pandai senyum dh..cik mpk dh windu sama dia daaa...

Then, masuk kat butik the Brans, beli lagi tshirt utk hubby..cik mpk plak beli kemeja yg beli satu percuma satu ngan nona..huhuhu...jalan punya jalan..beli plak kasut untuk mie cik mpk n noni adik cik mpk kat kg..dia mintak kitaorg belikan kasut utk dia...cik mpk plak xbeli lagi kasut..xde yg berkenan di hati..huhuhu

Jalan punya jalan...dh nk dekat berbuka...hahah...mcm la aku ni pose kan... kitaorg g berbuka kat William, KJ. Food kat sini semenya western uols..sbb we oals seme xnak makn nasi...so tmpt yg paling sesuai kat weilliam je la...ni foods kitaorg...class u ols...mkn 4 org pun xabes...siap tapau2 lagi..

mixed grills..RM 50.00 uols..
Tp mmg puas hati la mkn ni...sbb ada kambing...daging lembu..ayam..bacon..daging cindang..mash potato dan cheese..uols tgk gmbr pun tahu kan..huhuu..

Abis mkn..kitaorg g solat kat RnR K.damansara..then singgah lay Giant sbb nk beli balang utk biskut raya yg makin bertambah ordernya..huhu..tp balang xde..yg ada baju raya iols uols...hahaha..akhirnya jumpa gak yg berkenan di hati..huhu..i beli baju kat giant je uols...hahah...low class kan...tp ada aku kesah...tp bukan la dlm giant..kat butik  la uols..kalau kat giant..i pakai skali..dh rabak uols..hahaha...

chantek x uols...theme we oals tahun ni...klabu...ehhe
Kalau uols nk cuci2 mata nk tgk baju kat butik ni boleh layari Butik Nurris atau boleh like kat FB je...huhu..byk pilihan dan harga yg berpatutan..wah siap iklan lg uols..hahaha... k la uols...nk cau dh..nati nk hupdate utk next post plak...

~cik mpk~

::~Ramadhan Day 14: CD7~::

As salam uols,...

Hari ni genapla sminggu cik mpk xpose...alhamdulillah.cantik je cikP cik mpk bulan ni..hope ada harapan nanti..dh nk boleh puasa dh..xsabo nk g traweh...hik hik hik

~cik mpk~