nuffnang adv

Monday, March 4, 2013

::~Travelog umrah ziarah 1st day~::


13 febuari 2013 (rabu)


As salam,

Tepat jam 2.30 tghari cik mpk, hubby n mie cik mpk kuar dr rumah utk ke rumah nona, sbb dia n nijey akan hntr kitaorg ke airport nanti. Sebelum kuar rumah cik mpk melakukan mandi sunat safar dan solat zohor dan diikuti solat sunat safar...sunat safar ini adalah untuk memudahkan perjalan nanti.

Sampai umah nona..kami tunggu nijey balik dr kerja dan solat asar..dlm pkul 5.30 cik mpk n family bertolak ke KLIA. Alhamdullillah perjalanan ke KLIA lancar dan cik mpk sampai dlm pkul 6.15 petang.






Kali ni cik mpk mengikuti jemaah umrah bersama dengan pakej dari syarikat Barakah Umhaj Travel & Tour sdn.bhd. Alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar dan teratur pengurusannya. Jemaah kami diiringi oleh managing directornya sendiri dan juga mutawiff imam uitm sendiri UStaz hj Idris. Jemaah seramai 52 org yg terdiri drpd sebahagian besar ahli keluarga fakulti pengurusan maklumat dan juga org luar yg berdaftar malalui Matta Fair yg sama2 ingin mengikuti umrah ziarah yg istimewa. Julung2 kalinya dilaksanakan oleh syarikat BArakah Umhaj. Iaitu umrah ziarah madinah-makkah-jordan-palestin. Menziarah 3 masjid utama adalah ibadah yang paling diingini oleh semua umat islam..iaitu di Masjid Nabawi (madinah), Masjidil Haram (Makkah) dan Masjid Al-aqsa (Palestin).




Selesai menjamakkan slat magrib dan isyak, kami diberi taklimat sebelum menaiki kapal terbang, taklimat berserta doa memulakan perjalanan. Sayu hati tidak terkata, dalam masa yg sama..hati bergelojak gembira kerana ingin berjumpa rasulullah dan sahabat2 nya dan juga  gemuruh untuk ke rumah Allah s.w.t...berharap ibadat kami diterima dan diberkati olehNya dan juga tidak membukakan aib disana nanti.



Tepat 10.30 mlm..kami berlepas dengan menaiki Royal Jordanian..1st impression bila masuk dlm flight ni..wahhh..class uolsss...mewah..tiap sorang ada tv sendiri..makanan dia...peghhhh...ok la...my hubby nomarlly cannot accept other country food..ssh nk terima..perut org kg katanya..huhu..tempoh perjalanan flight kami dari KLIA ke Amman, Jordan memakan masa selama lebih kurang 13jam perjalanan..dalam 13 jam tu.  3 kali mkn..mmg heaven..tp yg xbest..xleh jalan2 rs bengkka je urat saraf nie... Depart at 10.30 mlm waktu malaysia dan dijangka tiba di Amman, jordan pkul 6.30 pg bersamaan 12.00tghari di malaysia.

Cik mpk

To be continue....

No comments:

Post a Comment